Хамгийн эрхэм долоон сахиусан тэнгэр дотор Азраел шиг хүндтэй нь үгүй. Гол нь үхлийн сахиусан тэнгэр хэмээн нэрлэгдсэн тэрбээр Еврей, Ислам, Христийн шашинд нэг дүртэй оршдог. Коран сударт түүнийг “Малах” хэмээн нэрийднэ. Энэ танил нэрийг та Дэн Брауны “Мартагдсан бэлгэ тэмдэг” (Lost Symbol) зохиолоос уншсан биз. Түүний танил үгсийг ч тааж олсон гэж найдъя. Олонд танил болсон төрхөөр тэр дөрвөн янзын царайтай, дөрвөн мянган өд бүхий далавчтай эртний ном зохиолд дурдснаар хамгийн сүүлд үхэх бурхан хийгээд хүн болой.
Иудын шашины ариун судар Зохарт түүний тухай “Азраелийг хүн төрөхлтөн сонгосон. Тэр там, диваажингийн завсарт байх бөгөөд замыг заагч. Тэр бүх сахиусан тэнгэрүүдийн удирдагч мөн” хэмээсэн нь бий. Ихэнх христийн шашинтнууд түүнийг ариун бусаар сэтгэж, үзэн ядах нь их боловч түүний гарт диваажинд хүргэх тийз бий учраас харах өнцгөө өөрчлөх ёстой мэт. Христийн шашинд Азраелийг үхлийг шүүгч Хүн санваартан Эзратай холбоотой гэж үздэг. Зохиолч Ж.Э.Ханауэрийн “Диваажингийн тухай заншил: Муслым, Христ, Иуда” номонд Азраелийг цэрэг болохоос татгалзсан хэмээдэг бөгөөд учир нь Есүсийн цэргүүд үхснийхээ дараа заавал диваажинд очдог аж. Харин Азраел диваажинд очихоос татгалзаж, үхлийн сахиусан тэнгэр болохыг илүүд үзэж, түүндээ ч хүрсэн тухай уг номонд гардаг.
Сих шашинд Азраел зөвхөн нүгэл хилэнц үйлдсэн хүмүүстэй тооцоо боддог төдийгүй хадуураараа толгойг нь цавчиж, нүгэлт биеэс нь ариун сүнсийг сулладаг тухай өгүүлэмж бий. Үүний дараа тэрбээр сүнсийг там руу илгээж, Вахагуругийн хуулийн дагуу ял шийтгэлээ үүрсэн тохиолдолд сулладаг аж. Энэ бол зөвхөн Сих шашины ариун номонд гардаг үзэгдэл. Харин Коран сударт өөр өгүүлэмж бий. Азраел сүнс суллагч бөгөөд, үүнийг бурханд хүргэгч төдий. Түүнд шүүх, сүнс сонгох ямарваа нэгэн эрх мэдэл олгоогүйгээрээ исламын шашины Азраел өөр аж. Яаж үхэхэд хамаг учир бий гэнэ.
Азраел гэгч үнэн бодитоор байдаг гэдэгт байгалиас хэт холдсон хүн төрөлхтний итгэл хүрэхгүй. Гэвч энэ насанд үйлдсэн нүгэл хилэнц бүхнээ сэгсэрч орхиод шинэ амьдрал сонгоно гэдэг хамгийн үнэмшилгүй магадлал. Бурхан байдаг эсэх тухай маргаан өнөө хэр явж л байна. Харин эрт цагийн хүмүүс бурхан байдаггүй байлаа ч энэ насны амьдралаа үнэ цэнэтэй, хариуцлагатай өнгөрөөх хэрэгтэй гэдгийг сануулах гэж Азраелийг оюун санаандаа “бүтээсэн” ч юм билүү. Хэрэв үхлийн сахиусан тэнгэр, там, эрлэгийн элч гэж огт байдаггүй гэдгийг шинжлэх ухаанаар баталгаажуулаад авбал, нэг олдсон насандаа нүгэл хилэнцийг үйлдэхгүй өнгөрөх утгагүй хэмээн бодох ухвар мөчид хүмүүний тоо олон. Энэ насны амьдралын үнэ цэнийг мэдрэхийн тулд энэний дараа хүлээж буй айдсын тухай дам ярианы тунг бага зэрэг нэмэх ч илүүдэхгүй. Яаж үхэхэд хамаг учир бий гэнэ.
Нэгэнт үхэхгүй байх сонголт бидэнд байхгүй. Үхлийн дараа хэнтэй уулзаж, хаана очих нь ч тодорхойгүй. Ариун үхэх, нүгэл хилэнц үүрээд одох нь л бидний сонголт. Яаж үхэхэд л хамаг учир бий.
No comments:
Post a Comment